Registreren

Hoe kunt u zich registreren als kiezer in het buitenland?

Als u wilt stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen, dient u zich eerst te registreren. Dat kan tot en met 1 augustus 2012. U kunt het registratieformulier hier vinden.

U kunt het formulier ook opvragen bij de gemeente Den Haag, bij een Nederlandse ambassade of een Nederlands consulaat of bij de Nederlandse vertegenwoordiging op Aruba, Curaçao en Sint Maarten.

Vul het registratieformulier in, print het uit en onderteken het en voeg een kopie van uw bewijs van Nederlanderschap bij, bijvoorbeeld een kopie van uw paspoort of een kopie van uw Nederlandse identiteitskaart (meer informatie over het bewijs van Nederlanderschap leest u in de toelichting bij het registratieformulier). Dit is nodig om vast te kunnen stellen of u mag stemmen: Uw paspoort of identiteitskaart moet geldig zijn tot 1 augustus 2012.

U kunt het ingevulde en ondertekende formulier met bijlage inscannen en per e-mail opsturen aan: kbn.verkiezingen@denhaag.nl. U kunt het getekende registratieformulier met bijlage ook opsturen via de post, direct naar Den Haag of het registratieformulier opsturen of afgeven bij de Nederlandse ambassade of het consulaat-generaal in het land waar u woont. Kiezers op Aruba, Curaçao of Sint Maarten kunnen het registratieformulier opsturen of afgeven bij de Nederlandse vertegenwoordiging op het eiland.

Let op! Het registratieformulier dient uiterlijk op 1 augustus 2012 ontvangen te zijn bij één van deze instanties. Het adres van de gemeente Den Haag staat in de toelichting bij het registratieformulier. Adressen van Nederlandse ambassades en consulaten-generaal vindt u op: www.mfa.nl.